Søg

HubSpot produktnyheder lanceret på #INBOUND18



I 2015 drog jeg til Boston for første gang for at deltage den årlige Inbound marketing konference. Dengang var det nyeste på plakaten var et nyt reporting add-on og gmail integration til det, dengang, kun et år gamle CRM.


Det var dengang HubSpot primært var en app, knap nok en suite og da slet ikke den platform, som den har udviklet sig til i dag. Dengang var jeg ansat som Inbound Marketing medarbejder hos Visiolink og en blandt cirka 13.000 deltagere, i dag er det som freelance konsulent - selvstændig - solo-typen - nomade, kært barn mange navne og en blandt cirka 24.000 deltagere på årets inbound konference.


Take aways fra HubSpot Produkt Keynote 2018


Her tre år senere, har HubSpot virkelig lagt mange nye produkter i vores allesammens indkøbskurv.

Oprindeligt er HubSpots værktøjer bygget til små virksomheder, men det ændrer sig kraftigt fremover. Med den nye Enterprise-løsning får du en række muligheder for at segmentere brugen af platformen internt, som ikke tidligere har været muligt, men et krav fra mange af de store virksomheder.


Her kommer en kort gennemgang af de produkter, der bliver tilføjet til de enkelte pakker: Starter, Pro og Enterprise - præsenteret af Christopher O’Donnell, VP of Product, HubSpot.


Se alle nyhederne her: HubSpot product news 2018


Den gennemgribende ændring er, at HubSpot nu har produkter både til Marketing, Salg og Service-afdelingen, så hvis du er klar til at tage springet, så kan HubSpot nu erstatte dit nuværende CRM, så som Dynamics, Salesforce eller Pipedrive, samt support værktøjer så som Zendesk og Helpscout.



Husk det gratis CRM


Det var lige før at jeg selv missede den ellers ret vigtige pointe, at HubSpots CRM altså (stadig) er gratis. Det er en super måde at komme i gang for små virksomheder, der ikke har ressourcerne til at investerer i et CRM (og hvorfor gøre det, når man kan få et gratis, der kan lige så meget) og får større virksomheder, er det en god mulighed for at tjekke et nyt system ud uden at binde sig til noget.


Så uanset om du allerede bruger marketing-værktøjerne, så husk at du får det gratis. Jeg bruger det selv og er super glad for det - du er velkommen til at tage fat i mig, hvis du gerne vil vide mere om hvordan det fungere.


Læs mere her: HubSpot CRM


HubSpot lancerer eget video-værktøj


Hvis du har en Pro eller Enterprise løsning kan du nu lave, hoste og administrere video direkte i HubSpot og bruge dine videoer i direkte samspil med HubSpots marketing-, salgs- og serviceværktøjer.

Det betyder også, at hvis du bruger eksempelvis Vimeo, Wistia eller 23, bør du overveje om værdien af disse platforme er nok til at retfærdiggøre forsat brug af en betalt platform, nu hvor du kan få mange gratis video-features med din HubSpot løsning.


Det her bliver MEGA fedt!


For marketing

  • Lav videoer med embedded CTA’er og formularer

For salg

  • Lav 1 til 1 videoer til dine leads

For support

  • Lav 1 til 1 videoer til kunder og vedhæft til tickets

Læs mere her: HubSpot video


HubSpot CMS - nu som stand alone produkt


Som noget nyt kan HubSpots CMS nu købes uden at du - som tidligere - skal købe andre marketingværktøjer. Dette er også et implicit løfte fra HubSpot om at CMS’et får yderligere opmærksomhed fra deres side fremover, hvor deres udviklingsfokus tidligere har ligget andre steder, er CMS’et nu kommer med ind i varmen.


Læs mere her: HubSpot CMS


Service Hub


Som noget helt nyt har HubSpot lanceret produktet Service Hub. I sin enkelthed kan du bruge det til:

  • Tickets og helpdesk

  • Rep Productivity tools (meetings, snippets, templates, live chat, opkald)

  • Service reporting


Conversations - på tværs af Marketing, salg og service hub

  • Live chat - gratis!

  • Team inbox til besvarelse af emails


Marketing Professional - nogle få tilføjelser


Hvis du har en marketing pro platform, er der på mange måder ikke det helt vildt nye at rapportere, men lidt nyt er der dog:

  • Multi currency - nu kan man vælge den rette valuta, når man opretter Deals

  • Custom reporting - før fik man kun standard reports - nu kan man lave 20 custom reports inkl. Cross-objects reporting, plus et ekstra custom dashboard

  • HubSpot video - 1 til 1 video optagelse, screencast, portræt eller begge på en gang. Man kan embedde formularer i videoen eller CTAer - Skønt!


Enterprise - ny løsning til de store virksomheder


Det helt store fokus på produktlanceringen i år, har været på den nye Enterprise-løsning, som mange har efterspurgt i gennem længere tid. Her kommer i punktform, hvad den nye Enterprise-løsning indebærer (udover de vante Pro-features):

  • Masser af gratis integrationer

  • “We’re committed to becoming an API first company” - API’er er øget med 30% I år

  • Workflows - 10 gange hurtigere end tidligere

  • Lead scoring: mere præcis og stærkere

  • Calculated properties (lader dig bruge properties på en helt ny måde) - det her er SUPER spændende og jeg glæder mig som en gal til at lære mere om det

  • Nyt: du kan søge dine egne custom properties frem i søgefeltet (brugbart f.eks. når man har produktnumre eller lignende)

  • Send frequency cap på emails

  • Integration til Slack - JÆJ!

  • Lav team-opsætning, f.eks. på land eller region, på den måde får du også muligheden for at lave rapportering på team-niveau og skille tingene ad. Du kan også segmentere hvilket content, der ligger i platformen, så det kun er bestemte personer der kan rette og udgive indhold på blog, websider og landing pages.


Læs mere her: HubSpot Growth Suite


Ooooog sidst men ikke mindst - hej fra mig til dig :-)




22 visninger

+45 2594 0307

Ivar Huitfeldts Gade 10,
Aarhus, Denmark

©2018 by InboundBoost